Teszt jelleggel forgalomba állt az első hidrogén meghajtású Solaris Urbino 12 electric H2 autóbusz.

A MÁV-Volán csoport elkötelezett a modern, fenntartható zöld közlekedés mellet.

Céljuk, hogy 2030-ig 50 százalékkal, 2050-re 90 százalékkal csökkentsék a szén-dioxid kibocsátást.

Steiner Attila államtitkár (ITM) jelezte: a Zöld busz program jelentős támogatást nyújt az elektromos buszok elterjesztéséhez. A hidrogénhajtás nagyobb távolságok esetében is versenyképesnek látszik, a Projekt segíti az új technológia műszaki megvalósítását és gyakorlati alkalmazhatóságát.

A 89 utas szállítására képes, háromajtós, 12 méter hosszú Solaris Urbino 12 electric H2 buszban 70 kW teljesítményű hidrogén üzemanyagcella működik, amelybe hidrogéngázt juttatnak. A hidrogén és a légköri oxigén kémiai reakcióba lép, mely eredményeként víz és elektromos energia keletkezik. A jármű egyszeri feltöltéssel 350-400 kilométert tud megtenni. Így hatótávban már felveszik a versenyt a hagyományos dízelüzemű buszokkal és a töltési idejük sem sokkal hosszabb. A technológia folyamatos fejlődésével egyre inkább teret nyerhetnek.

A Remeha 2019-ben fejlesztette ki hidrogénüzemű háztartási gázkazánját a Remeha Hydra-t. 2020-2021-ig 400 hidrogénkazánt telepítettek.
A Remeha-Hydra a 2020 tavaszi utrechti nemzetközi kiállításon elnyerte a vásár különdíját.
Ezzel a fejlesztéssel a fűtéstechnikában is látható közelségbe került a környezetbarát hidrogénnek a lakossági célú felhasználása, amely idővel reális és fenntartható alternatívája lehet a jelenleg használt fosszilis energiaforrásoknak.
?A hidrogén buszról bővebben itt olvashat: